Dössberget

Dössbergets Värdshus

Hembygdsföreningens styrelse har under senaste året arbetat för att hitta en ny arrendator till Värdshuset och är mycket glada att kunna presentera en trio av ortsbor med olika erfarenheter och som för många redan är kända i sammanhanget.

Linda, Anders och Johan kommer driva Värdshuset men även arbeta med driften av Björsgården och samplaneringen för hela området på Dössberget.

Det känns fantastiskt roligt att tre erfarna personer nu tillsammans med hembygdsföreningen driver näringsverksamheten framåt säger ordförande Lars-Åke Björklund och styrelseledamot Pers Karin Skogar.

Johan Björklund har under många år drivit värdshuset i det då familjeägda bolaget med Lars-Åke och Siv Björklund för ca 20 år sedan.

Anders Frodig är en mycket välmeriterad kock som under många år arbetat med lokal mat i Dalarna både inom restaurang och storkök.

Linda Lind har lång erfarenhet av att leda olika typer av verksamheter med ett stort engagemang för service och logistik.

Verksamheten kommer smygöppna med några evenemang under oktober och november för att sedan öppna upp för julbord och andra event i december.

Ta gärna redan nu kontakt med oss via vår mail, dossberget@outlook.com

En kommentar till “Dössberget”